? ??????????????Transformers 2? ????? ?? ???Rating: 4.7 (15 Ratings)??20 Grabs Today. 10263 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????The Joker? ????? ?? ???Rating: 4.7 (26 Ratings)??13 Grabs Today. 5474 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Tinkerbell? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, November 2, 2009

++baGaiManA++

bagaimana harus ku lepaskan ketulusan diri di hati
bagaimana harusku buktikn ksucian cinta di jiwa
tergamaknya hatimu membiarkan jiwaku
berderai jadi abu
kau m'hacurkn sgl y tlh kita bina
kau mhancurkn sgl y tlh kita semai..
pedihnya.....
bgimn harusku lepaskn ketulusn diri di hati
bgimn harusku buktikan kesucian cinta di jiwa
tergamak nya hatimu
membiarkan jiwaku berderai jadi abu
kau mhancurkn sgl y tlh kita bina
kau mhancurkn sgl y tlh kita semai..
pedihnya..


TANPA DISEDARI KEHIDUPAN ALAM GHAIB

MEMERHATIKANNYA

Lagenda Puteri Bunian sememangnya sinonim dengan kehidupan masyarakat Melayu malah ianya menjadi kisah dongeng dari generasi ke generasi.
Dipercayai bahawa kehidupan makhluk halus ini menyamai kehidupan manusia di alam nyata, bezanya makhluk bunian tidak dapat dilihat oleh mata kasar. Puteri Bunian juga digambarkan mahkluk tuhan yang cantik dan sempurna serta menjadi idaman setiap jejaka.




Sumpah Bunian menerusi Slot Lagenda di TV3 mengisahkan percintaan di antara gadis bunian yang bernama Hawa dengan manusia biasa, Adam. Garapan jalan cerita drama ini merupakan imaginasi penulis skripnya iaitu Sharifah Abu Salem yang mendapat ilham dari pelbagai kisah dan lagenda, juga daripada cerita rakyat dan cerita lisan golongan tua. Idea penulis disampaikan secara versi moden dengan menyelitkan dimensi dunia bunian, sesuatu yang tidak dapat digambarkan oleh alam nyata tetapi suatu percubaan yang dipersembahkan sebaik mungkin oleh sutradara.

Dalam Sumpah Bunian beliau menampilkan lakonan yang lebih matang dan karakter sebagai gadis bunian yang lengkap bertudung. Nora sebagai gadis bunian digambarkan mempunyai sifat yang tulus mulus dan penuh kelembutan, yang mencintai alam sekitar dan kehidupan semulajadi. Bagi mereka yang merindui lakonan Rizal,saksikan lakonan beliau sebagai peneraju utama bergandingan dengan Nora Danish dan Elly Mazlein. Lakonan Elly juga melalui satu transformasi kerana beliau membawakan watak antoganis berbanding dengan lakonan-lakonan beliau sebelum ini. Apa yang pasti, Sumpah Bunian mengabungkan pelakon-pelakon muda yang berkaliber dan berupaya membawakan watak mereka.”


Episod pengenalan drama ini membawa penonton melihat kehidupan Hawa diwaktu kecil, dimana Hawa sering memerhatikan Adam yang sedang bermain dengan rakan-rakannya. Hawa tertarik dengan peribadi Adam yang baik dan mulia, berbeza dengan sikap sepupu Adam, Fikri yang mempunyai sikap yang bertentangan. Sesiapa yang menyakiti binatang pasti dimarahi Adam. Keperibadian Adam inilah memikat hati Hawa. Kekerapan Hawa yang sering ke tempat Adam membangkitkan kemarahan ibu bapanya. Bagaimanapun, Hawa tidak lagi dapat melihat pergerakan Adam apabila Adam terpaksa mengikut keluarganya berpindah ke kota.
Hawa merindui Adam dan berasa sunyi selepas pemergiannya. Tujuh belas tahun berlalu, Adam kini sudah dewasa dan membantu syarikat bapanya, Tuan Hashim. Namun minat Adam masih kepada alam semulajadi, flora dan fauna. Adam kembali ke hutan, tempat dia bermain sewaktu kecil untuk melihat haiwan-haiwan jinak yang sering menemani zaman kanak-kanaknya. Terlihatkan kunjungan Adam, Hawa sekali lagi terpikat dengan Adam yang sudah 17 tahun dirinduinya itu…..


0 comments: